Subject: RE: Tõrva vald, Taagepera küla, Lossijärve kinnistu juurdepääs
From: Roland Mäe <[email-masked]>
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Fri, 13 Jun 2025 12:57:52 +0300

Tere

Saadan täiendatud projekti uuesti kooskõlastamiseks.

Vastused alla rohelisega.

Lugupidamisega

Roland Mäe

ViaVelo Inseneribüroo OÜ

Reg nr 11712139

Valukoja 10, Tallinn

Telefon: 5172182

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

---------------

1.	Riigitee ristumiskoha projekt tuleb esitada põhiprojekti
staadiumis.

Nõuded p 2

Tegime põhiprojektiks.

2.	Ristumiskoht hakkab teenindama rajatavat parkimisplatsi.
Ristumiskohalt peab olema võimalik korraga nii sisse kui väljasõit.

Ristumiskoha katte laiust ei ole antud, eeldatavasti on see joonist
hinnates 4 m.

Ristumiskoha katte laius antud asukohas peaks olema vähemalt 5 m +
kummalgi poolel 0,5 m peenra osa.

Selline ristlõike laius võimaldab kõrvuti mahtuma erinevad sõidukid.

Katte laius oli 5 m.

            Näidata katte laius, peenra laius.
Lisatud.

3.	Puuduvad lõikejoonised (ristlõige, üikiprofiil)
Lisatud.

4.	Näidata riigiteega kokku viimise lõikejoonis
Lisasin kokkuviimise põhimõtte pikilõike juurde ehk lõige 2-2

Sobilik on esitada lahendus selliselt:

5.	Nähtavuskolmnurgad – mis on LN1 ja LN2 väärtused?

Mida tähistavad kaks nähtavuskolmnurka?

Vertikaalplaneeringu joonisel nähtavuskolmnurka ei ole, miks on näidatud
tingmärkides nähtavuskolmurga tähis?

Korrigeeritud.

6.	Asendiplaanil vertikaalplaneeringut ei ole, miks on tingmärkides
olemasolev ja projekteeritud horistontyaal?

Joonised vormistada korrektselt ja tingmärkides peavad olema need märgid,
mida joonisel kujutatatkse.
Korrigeeritud.

Mida tähistab see joon?

Tingmärgid seda ei kajasta.
Lisasin selgitused juurde. Üks oli tee kaitsevöönd ja teine parkimise
piir. Parkimise piiri nihutasin teest kaugemale.

7.	Projektis tuleb näidata likvideeritavana ja haljasalaga taastavana
ebaseaduslikult rajatud tänane killustikkattega mahasõidu osa/lahendus.

Seda ei ole kusagil märgitud.
Haljastus lisatud olemasoleva killustikuplatsi peale.

8.	Joonisel on märgitud võsast puhastamise ristumiskoha kõrval – mida
see tähendab?
Korrigeeritud ja tekst kirjutatud üldisemaks.

See tingmärk millele on nool näidatud, peaks tähistama olemasolevat vana
pollarit.

Olemasolev olukord- foto 08.04.2025

9.	Kuna ristumiskoht hakkab teenindama rajatavat parkimisplatsi, siis
soovime näha vähemalt parkimisplatsi piirjoont (kaugust riigiteest )
Lisasin kauguse peale koos tekstiriiuliga.

10.	Projekteeritud ristumiskoha lahendus ei arvest olemasolevat
Taagepera-Kalmistu tee (tee nr  2030080
<https://teeregister.mnt.ee/reet/map?featureOid=430684> ) asukohta ja
selle sidumist käesoleva ristumiskohaga.
Tee otsad omavahel kokku viidud.

11.	Vaadata üle ka projekti seletuskiri.

Korrigeeritud projekti staadium ja lisaks mõned täiendused.